مقوای ایندر برد در تولید جعبه سازی

تاریخ ارسال : 1401/12/24

مقوای ایندر برد، یک نوع کاغذ چسب‌دار است که در تولید جعبه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کاغذ علاوه بر پوشش دادن به فضای داخلی جعبه، در افزایش سختی و سطح مقاومت جعبه نیز تاثیرگذار است. این روش از طریق بالا بردن مقاومت جعبه در برابر شکستگی و ضربه، ریسک خرابی محصول را کاهش می‌دهد.

هدف استفاده از مقوای ایندر برد در تولید جعبه‌سازی افزایش کیفیت جعبه و بهبود حمایت محصول است. مقوای ایندر برد در بسته‌بندی ، جلوگیری از اتلاف و خرابی محصول، انعطافپذیری در اعمال طرح های مختلف، افرایش مقاومت سنگینی بسته بندی در حمل و نقل، قابل استفاده برای محصولات ثقیل و حساس، مواد غذایی و کالاهای قابل شکستن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فروش مقوا ایندربرد تهران

استفاده از مقوای ایندر برد در تولید جعبه‌سازی دارای صرفه‌جویی اقتصادی نیز می‌باشد. علاوه بر تقویت جعبه، استفاده از این نوع کاغذ سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های بسته‌بندی و حمل و نقل می‌شود. با استفاده از مقوای ایندر برد، جعبه بسته‌بندی بدون نیاز به فیلم بسته‌بندی همچنین بسته بندی دهی شده که توسط شرکت‌های تولید جعبه سازی از آن استفاده می‌کنند، قابل بازیافت می‌باشد که برای بهبود محیط زیست نیز اهمیت دارد.

مقوای ایندربرد ، چه نوع مقوایی است؟

انواع مختلفی مقوا بر حسب کاربرد و ویژگی ظاهری در دسترس متقاضیان قرار دارد. یکی از پرکاربردترین نوع مقوا در صنعت بسته ­بندی ، مقوای ایندربرد (Ivory Board Paper) نامیده می شود. این مقوا با عناوینی چون اینوربرد و ایندل برد نیز شهرت دارد.

بسیاری از محصولات بهداشتی ، آرایشی ، غذایی و دارویی در بسته­ بندی­ های حاصل از این نوع مقوا به دست مشتریان می ­رسد. اما با این وجود شناخت کاملی از این مقوا وجود ندارد. رنگ سفید ، استحکام مناسب و بافت خوب و روان از شاخص ترین ویژگی های مقوا ایندربرد به شمار می روند. اطلاعات جزئی ­تر درباره هر یک از این مشخصات به شرح زیر است:

مقوای ایندربرد ، چه نوع مقوایی است؟ | موسسه فرهنگی و هنری توانگرانبافت خوب و روان

بافت مقوای ایندربرد به صورتی است که مشکلی در زمان چاپ برند یا متن روی بسته بندی یا برگه های تبلیغاتی ایجاد نمی کند. به همین دلیل این مقوا یک لایه روان برای انواع چاپ است.

روان بودن مقوا بر اساس معیارهایی چون نفوذ هوا در یک فشار معین و نحوه انتشار جوهر ارزیابی می شود. کمتر بودن نفوذ هوا نشان دهنده صافی بافت و روان بودن بیشتر مقوا است. این شاخصه ها در نهایت منجر به دستیابی به چاپ افست و دیجیتال با بهترین کیفیت می شود.

مزایا و معایب مقواهای ایندربرد

استحکام بالا ، روان بودن بافت و تنوع در روشنایی ، وزن و ابعاد از مزایای مقواهای ایندربرد است. به این موارد می ­توان بهداشتی بودن مقوا را نیز اضافه کرد. مقوای مذکور مورد تأیید وزارت بهداشت قرار دارد. به همین دلیل استفاده از آن در صنایع مختلف از قبیل دارویی ، غذایی ، پزشکی و غیره بلامانع است. قیمت مناسب یکی دیگر از مزیت­ های این نوع مقوا است و معمولاً با مقوای پشت طوسی برابری می­ کند.

به همین دلیل بسیاری از متقاضیان از بین این دو ، اقدام به خرید مقوای ایندربرد می­ کنند. ناگفته نماند که مواد اولیه تهیه این مقوا وارداتی است. به همین دلیل نوسانات ارز تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. از شرکت­ های معتبر در زمینه تولید این نوع مقوا می ­توان به هانسول ، اژدها و سایر برند های چینی اشاره کرد.

مزایا و معایب مقوای ایندربرد | موسسه فرهنگی و هنری توانگرانابعاد و وزن مقواهای ایندربرد

مقواهای ایندربرد موجود در بازار به لحاظ ابعاد و گرماژ با یکدیگر تفاوت دارند. از لحاظ ابعاد می ­توان به مقواهای 70×120 ، 70×100 ، 70×90 ، 70×85 ، 70×80 ، 80×120 ، 60×90 ، 60×100 و … اشاره کرد.

از لحاظ گرماژ (وزن بر واحد سطح) نیز نمونه های 180 ، 230 ، 250 ، 280 ، 300 ، 350 ، 400 و 450 گرمی در بازار موجود است. با توجه به این موارد متقاضیان می­ توانند بر حسب نیاز برای تهیه این مقواها اقدام کنند.

سایر موارد استفاده از مقوای ایندربرد

البته کاربرد مقواهای ایندربرد تنها به بسته ­بندی محصولات مختلف خلاصه نمی ­شود. بلکه برای تهیه کارت ویزیت ، کاتالوگ و بروشورهای تبلیغاتی نیز می ­توان از آنها بهره گرفت. در این موارد مقوای ایندربرد متالایز شده بیشتر مورد توجه قرار می­ گیرد.

متالایز کردن به معنای ایجاد سطحی براق روی مقوا با لایه­ ای از جنس فلز (معمولا آلومینیوم) است. این لایه ظاهری شکیل و زیبا به مقوا می بخشد. از مزایای تالایز کردن می ­توان به مقاومت در برابر خط و خش ، اسیب های ای شیمیایی ، رطوبت و دمای بالا اشاره کرد.

ناگفته نماند که مقواهای ایندربرد متالایز شده گاهی برای بسته بندی کالاهای لوکس از قبیل ادکلن نیز به کار گرفته می­ شوند.

کاربرد مقواهای ایندربرد | موسسه فرهنگی و هنری توانگران