بسته بندی زعفران

تاریخ ارسال : 1401/11/17

بسته بندی زعفران باعث می شود که محصولات بدون آسیب به دست مشتریان برسد. و همچنین باعث افزایش درآمد ملی یک کشور می شود.

بسته بندی لاکچری زعفران

بسته بندی زعفران لاکچری مواد غذایی و یا به عبارتی صنعت بسته بندی به قرن ها پیش از میلاد مسیح برمی گردد. در آن زمان مصریان باستان با ترکیب سنگ آهک ، کربنات کلسیم ، سیلیکات ، شن و ماسه توانستند اولین شیشه و بطری های غیر شفاف را بسازند. آن ها دست به یک ابتکار زدندکه تولید سبد از جنس برگ درخت خرما بود و به وسیله آن پرندگان پرورشی و ماکیان را جابجا می کردند.

بسته بندی زعفران لاکچری

مدتی بعد اولین کنسرو شیشه ای توسط انگلیسی ها اختراع شد. و بعد آمریکایی ها کنسروها را به شکل امروزی اختراع کردند. با شروع قرن بیستم صنعت کارتن سازی برای بسته بندی محصولات رواج پیدا کرد. ایرانیان نیز از دیرباز به علت قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم ، به تجارت با سایر ملل می پرداخت. و برای بسته بندی محصولات خود که بیشتر شامل پارچه و ادویه جات می شدند از کیسه ها یا صندوق های چوبی استفاده می کردند.

بسته بندی زعفران کد JZ 101/1

طراحی بسته بندی جعبه زعفران قائنات کد JZ 101/1

صنعت بسته بندی

بعد از چندین سال چینی ها که مخترع کاغذ هستند از آن برای بسته بندی مواد غذایی استفاده کردند. این کار تا قرن ها توسط چینی ها انجام می شد تا اینکه این صنعت به اروپا منتقل شد و اروپاییان آن را گسترش دادند. نیکولاس اپرت فرانسوی کسی بود که در زمان ناپلئون بناپارت توانست ظروف شیشه ای بسازد که مواد غذایی را می توان به مدت زیادی در آن نگهداری کرد. این کار در آن زمان به این دلیل صورت می گرفت که ناپلئون دغدغه نگهداری غذا برای لشکریان خود را داشت.

بسته بندی زعفران

 

اهمیت بسته بندی لاکچری زعفران

یک محصول وقتی تولید و برای فروش آماده می شود نیازمند بسته بندی است. کسانی که در حوزه بازاریابی کار می کنند به خوبی می دانند که برای شناخته شدن محصول باید آن را بسته بندی کرد. در حوزه صادرات ، معمولا کالاهایی در صف اول فروش اند و مشتری حاضر به خریدن آن است که بسته بندی مناسبی داشته باشد.

بسته بندی لاکچری زعفران توانگران

بسته بندی زعفران توانگران

بسته بندی زعفران باعث می شود که محصولات بدون آسیب به دست مشتریان برسد. و همچنین باعث افزایش درآمد ملی یک کشور می شود. برای آنکه یک محصول بسته بندی مناسب داشته باشد. و در بازار فروش جهانی بتواند رقابت کند. باید به طراحی و رنگ بندی آن توجه ویژه داشته باشید.

به طور کلی چند نکته مهم در بسته بندی  های صادراتی وجود دارد که باید آنها را رعایت کرد

  • اطمینان در استاندارد و اصل بودن محصولات که باید از قبل حتما بررسی شود.
  • نباید به دور از قوانین و مقررات کشورها باشد و تخلفی صورت پذیرد. به عنوان مثال هیچ شرکتی مطابق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، مشروبات الکلی را وارد ایران نمی کند چون طبق قانون خرید و فروش و مصرف آن جرم محسوب می شود.
  • از روش ها و راهکارهایی برای جلب توجه مشتری و وسوسه کردن آنها در بازار جهانی برای خرید محصول استفاده شود.
  • زیباترین و مناسب ترین نوع بسته بندی برای پاسخگویی به نیاز مشتری به کار رود.
  • حفظ ویژگی های اصلی کالا و محصول در صنعت بسته بندی حرف اول را می زند. باید ویژگی های آن نظیر طعم و رنگ ثابت بماند و دچار تغییر نشود.