بسته بندی لوازم و کالا

تاریخ ارسال : 1401/11/17

انواع بسته بندی آشنایی داشته و بدانیم کدام نوع آن برای محصول ما مناسب تر است، می تواند به فروش بهتر محصول کمک کند. این مطلب مخصوص کسانی است که قصد دارند اصولی تر نوع بسته بندی محصول خود را انتخاب کنند.

بسته بندی کارتنی

بسته بندی کارتنی یا مقوایی نوعی از بسته بندی است که با استفاده از مقواها و کارتن ها در ابعاد و ضخامت های مختلف انجام می شود. این نوع بسته بندی معمولا دارای مقاومت و استحکام بالایی است اما در برابر پارگی چندان مقاوم نیست.

بنابراین هنگام حمل و نقل یا چینش کالاهایی که از این طریق بسته بندی شده اند، باید مراقب اشیای تیز باشید. ازآنجایی که این نوع بسته بندی دارای انعطاف پذیری زیادی است، در صنایع مختلف و در اندازه های بسیار کوچک تا خیلی بزرگ استفاده می شود.

مزیت اصلی استفاده از بسته بندی کارتنی بازیافت پذیر بودن آن است. بنابراین می توان آن را از انواع بسته بندی دوستدار طبیعت دانست. نکته دیگر اینکه شما می توانید بر روی این بسته بندی ها از طرح ها و شکل های مختلف استفاده کنید. بنابراین می توانید کالاهای خود را با استفاده از طرح های متنوع تر جذاب تر کنید. همچنین تولید آن در رنگ های مختلف در داخل کشور امکان پذیر بوده و هزینه آن نیز نسبتا کم است.

بسته بندی کارتنی | موسسه فرهنگی و هنری توانگرانکاربردهای بسته بندی کارتنی

  • بسته بندی کالاهای بزرگ نظیر لوازم خانگی
  • بسته بندی داروها و مواد غذایی
  • تهیه پاکت های کاغذی نازک برای ساخت ساک دستی
  • بسته بندی مواد ساختمانی نظیر سیمان

بسته بندی پلاستیکی

یکی از پرکاربرترین و البته ارزان ترین انواع بسته بندی، بسته بندی پلاستیکی است. پلاستیک ها بسیار انعطاف پذیر بوده و دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ هستند. به همین دلیل در صنعت بسته بندی کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده اند. ضمن اینکه این مواد محکم بوده و طول عمر بالایی دارند.

شکل پذیری آن ها فوق العاده است. بنابراین می توانید هر محصولی با هر شکل و حالتی را با استفاده از پلاستیک بسته بندی کنید. مزیت دیگر استفاده از پلاستیک در بسته بندی سبک بودن آن است.

مهم ترین عیب بسته بندی های پلاستیکی تجزیه کند آن ها در طبیعت است. با اینکه این مواد تا حدی قابل بازیافت هستند اما هنوز هم هستند کسانی که به بازیافت آن ها توجهی نمی کنند. ضمن اینکه گرم شدن این بسته بندی ها می تواند باعث بروز بیماری شود.

به همین دلیل معمولا مواد غذایی که با استفاده از این شیوه بسته بندی شده اند، باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند. نکته دیگر اینکه مواد سازنده این بسته بندی ها ممکن است با مواد غذایی ترکیب شده و باعث ایجاد بیماری در افراد شوند.

بسته بندی پلاستیکی | موسسه فرهنگی و هنری توانگرانکاربردهای بسته بندی پلاستیکی

  • بسته بندی انواع مواد بهداشتی و آرایشی
  • بسته بندی مواد غذایی
  • ساخت انواع بطری ها
  • بسته بندی سوخت و مواد قابل اشتعال

بسته بندی چوبی

چوب از قدیم الایام در بسته بندی استفاده می شده است. با استفاده از این ماده می توان بسته بندی های زیبا و جذابی ساخت که برای خاص کردن کالای شما بسیار مفید است.

اما باید توجه داشته باشید که نسبت به دیگر شیوه های بسته بندی چوب دارای تنوع کمتری بوده و طرح دادن به آن مشکل است. بنابراین می توان آن را جزء یکی از گران ترین انواع بسته بندی دانست. اگر نگاهی به بسته بندی مواد مختلف بیندازید معمولا جعبه های جواهرات یا کالاهای لوکس را با استفاده از چوب بسته بندی می کنند.

البته شما می توانید در بازار میوه و تره بار یا بازارهای مشابه صندوق های چوبی را مشاهده کنید که برای بسته بندی و حمل و نقل میوه ها و سبزیجات استفاده می شوند. البته در سال های اخیر این بسته بندی ها کم کم جای خود را به بسته های پلاستیکی داده اند.

بسته بندی چوبی دارای مقاومت و سختی بالایی بوده و با طبیعت سازگار است. اما ایجاد شکل و طرح بر روی آن ها دشوار بوده و به همین دلیل در صنایع بسته بندی معمولی استفاده چندانی ندارند.

بسته بندی چوبی | موسسه فرهنگی و هنری توانگرانکاربردهای بسته بندی چوبی

  • ساخت جعبه های جواهرات یا لوازم آرایشی
  • حمل و نقل میوه ها و تره بار
  • ساخت بسته بندی های فانتزی و شیک برای کالاهای لوکس و معمولا گران قیمت

بسته بندی شیشه ای

شیشه را می توان یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین مواد در صنعت بسته بندی دانست. چراکه این ماده با مواد غذایی موجود در بسته بندی ترکیب نشده و آن ها را سالم نگه می دارد. ضمن اینکه می توان شیشه را استرلیزه کرده و هوای داخل بسته بندی های شیشه ای را کاملا خالی کرد. اما باید توجه داشته باشید که شیشه تنها برای بسته بندی مواد غذایی استفاده نمی شود.

بسته بندی شیشه ای لوازم آرایشی و بهداشتی

این ماده پرکاربرد را می توان در صنایع مختلف پزشکی و داروسازی، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره نیز مشاهده کرد. شیشه ماده ای شفاف است. بنابراین برای بسته بندی کالاهایی که شفافیت بسته بندی در آن ها اهمیت دارد بسیار استفاده می شود. همچنین این ماده می تواند در طرح ها، رنگ ها و شکل های مختلفی تولید شود. پس می توان آن را یکی از متنوع ترین انواع بسته بندی دانست. شیشه ها از جمله مواد قابل بازیافت هستند. توجه کنید که منظور از بازیافت تنها تحویل بسته بندی های شیشه ای به مامور شهرداری نیست. شما می توانید از بسته بندی های شیشه ای برای ساخت تزیینات دکوری جذاب نیز استفاده کنید.

بسته بندی زعفران

تاریخ ارسال : 1401/11/17

بسته بندی زعفران باعث می شود که محصولات بدون آسیب به دست مشتریان برسد. و همچنین باعث افزایش درآمد ملی یک کشور می شود.

بسته بندی لاکچری زعفران

بسته بندی زعفران لاکچری مواد غذایی و یا به عبارتی صنعت بسته بندی به قرن ها پیش از میلاد مسیح برمی گردد. در آن زمان مصریان باستان با ترکیب سنگ آهک ، کربنات کلسیم ، سیلیکات ، شن و ماسه توانستند اولین شیشه و بطری های غیر شفاف را بسازند. آن ها دست به یک ابتکار زدندکه تولید سبد از جنس برگ درخت خرما بود و به وسیله آن پرندگان پرورشی و ماکیان را جابجا می کردند.

بسته بندی زعفران لاکچری

مدتی بعد اولین کنسرو شیشه ای توسط انگلیسی ها اختراع شد. و بعد آمریکایی ها کنسروها را به شکل امروزی اختراع کردند. با شروع قرن بیستم صنعت کارتن سازی برای بسته بندی محصولات رواج پیدا کرد. ایرانیان نیز از دیرباز به علت قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم ، به تجارت با سایر ملل می پرداخت. و برای بسته بندی محصولات خود که بیشتر شامل پارچه و ادویه جات می شدند از کیسه ها یا صندوق های چوبی استفاده می کردند.

بسته بندی زعفران کد JZ 101/1

طراحی بسته بندی جعبه زعفران قائنات کد JZ 101/1

صنعت بسته بندی

بعد از چندین سال چینی ها که مخترع کاغذ هستند از آن برای بسته بندی مواد غذایی استفاده کردند. این کار تا قرن ها توسط چینی ها انجام می شد تا اینکه این صنعت به اروپا منتقل شد و اروپاییان آن را گسترش دادند. نیکولاس اپرت فرانسوی کسی بود که در زمان ناپلئون بناپارت توانست ظروف شیشه ای بسازد که مواد غذایی را می توان به مدت زیادی در آن نگهداری کرد. این کار در آن زمان به این دلیل صورت می گرفت که ناپلئون دغدغه نگهداری غذا برای لشکریان خود را داشت.

بسته بندی زعفران

 

اهمیت بسته بندی لاکچری زعفران

یک محصول وقتی تولید و برای فروش آماده می شود نیازمند بسته بندی است. کسانی که در حوزه بازاریابی کار می کنند به خوبی می دانند که برای شناخته شدن محصول باید آن را بسته بندی کرد. در حوزه صادرات ، معمولا کالاهایی در صف اول فروش اند و مشتری حاضر به خریدن آن است که بسته بندی مناسبی داشته باشد.

بسته بندی لاکچری زعفران توانگران

بسته بندی زعفران توانگران

بسته بندی زعفران باعث می شود که محصولات بدون آسیب به دست مشتریان برسد. و همچنین باعث افزایش درآمد ملی یک کشور می شود. برای آنکه یک محصول بسته بندی مناسب داشته باشد. و در بازار فروش جهانی بتواند رقابت کند. باید به طراحی و رنگ بندی آن توجه ویژه داشته باشید.

به طور کلی چند نکته مهم در بسته بندی  های صادراتی وجود دارد که باید آنها را رعایت کرد

  • اطمینان در استاندارد و اصل بودن محصولات که باید از قبل حتما بررسی شود.
  • نباید به دور از قوانین و مقررات کشورها باشد و تخلفی صورت پذیرد. به عنوان مثال هیچ شرکتی مطابق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، مشروبات الکلی را وارد ایران نمی کند چون طبق قانون خرید و فروش و مصرف آن جرم محسوب می شود.
  • از روش ها و راهکارهایی برای جلب توجه مشتری و وسوسه کردن آنها در بازار جهانی برای خرید محصول استفاده شود.
  • زیباترین و مناسب ترین نوع بسته بندی برای پاسخگویی به نیاز مشتری به کار رود.
  • حفظ ویژگی های اصلی کالا و محصول در صنعت بسته بندی حرف اول را می زند. باید ویژگی های آن نظیر طعم و رنگ ثابت بماند و دچار تغییر نشود.

صفحه 2 از 2